Ja. I verkstaden servas och repareras bilar av de flesta märken, nya som gamla. Eftersom Mekonomen alltid använder delar motsvarande originaldelskvalitet och följer biltillverkarens servicerekommendationer, gäller din nybilsgaranti. Din servicebok stämplas med Mekonomen Bilverkstad vilket ger dig trygghet och ett varaktigt värde på din bil. Dessutom får du hela 3 års garanti på reservdelarna.
Det är bilåterförsäljaren som ska åtgärda garantireparationer som uppkommer under bilens garantitid. Detta är de märkesbundna verkstäderna skyldiga att stå för och samtidigt är detta det enda som de har ensamrätt på.
Service innebär att man underhåller och säkerställer bilens funktion. Reparation däremot innebär helt enkelt att man åtgärdar något som inte fungerar.
Självklart, se bara till att den ligger tillgänglig i bilen när du lämnar in den. Många av våra verkstäder fyller även i din digitala servicebok, hör efter vad som gäller just för din verkstad.
Vår prisgaranti innebär att vi ger dig dubbla mellanskillnaden i prissänkning om du hittar ett billigare service- eller reparationsalternativ – till ordinarie pris – hos en märkesbunden verkstad. Mekonomen Prisgaranti gäller när du gör en bokning för service eller reparation på din bil hos Mekonomen Direkt eller hos din verkstad och samtidigt (eller senare, dock innan arbetet påbörjas) kan visa oss att du blivit erbjuden ett lägre totalpris på jämförbar service eller reparation de senaste 30 dagarna hos en märkesbunden verkstad på samma ort. Mekonomen Prisgaranti gäller när delar från Mekonomens ordinarie sortiment används. Däck-, glas-, plåt- och plastarbeten omfattas inte av prisgarantin.
Ja, vi ger dig ett skriftligt kostnadsförslag på reparationen i enlighet med Motorbranschens och Kontrollerad Bilverkstads föreskrifter.